Dobré rady...

  • Kvôli neštandartním (výkonnejším) žiarovkám sa vypaľujú parabolické reflektory v predných svetlách.
  • V zime auto neštartuje alebo štartuje horšie ,v 90% prípadov je to kvôli špatným zapaľovacím sviečkam.
  • Klasický problém Oplov - roztavenie okolia poistky vyhrievania zadného skla. Príčina - poddimenzovaný kontakt. Riešenie - kúpit viac dimenzovanú (prúdovo) päticu na poistku a tú buď uložit v pôvodnom mieste alebo zavesiť na samostatný element mimo poistkový blok.
  • Nalievať do benzínu prípravky pro čistenie trysiek atď. Nieje pre motor príliš vhodné.
  • V zime je lepšie jazdiť so stále plnou nádržou - zmenší se pomer a množstvo kondenzátu vody, okrem toho prechádzka pre benzín spotrebovaný dlhodobou snahou vyjsť zo záveja rozhodne nieje príjemná.
  • U automobilov s ponorným čerpadlom paliva je nebezpečné mať menej ako 10L benzínu v nádrži- čerpadlo se nebude dostatočne chladiť.
  • Osvetlenie vnútrajšku u Oplov funguje tak, že musíte na seba pritiahnúť otočný prepínač hlavných svetiel :-)Tiež som si niekedy svietil zápalkou, keď som ho zabudol zatlačiť naspäť :-)
  • V zime nikdy nepoužívajte ručnú brzdu pri státí - obloženie môže primrznúť k bubnu.
  • Pri štarte,nikdy nezošľapujte plyn. Ak auto nechce ľahko naštartovať - hľadajte problémy v regulátore voľnobehu, AFS, ATS a CTS, alebo tryskách.
  • Zamknuté dvere Vectry se dajú otvoriť háčikom z drôtu po zložení lišty skla bočných zadných dverý.
  • Poruchy a probíjanie VN káblov sa ľahko zisťujú v tme - stačí otvoriť kapotu a pozrieť sa.
  • Ak sa vám rozsvietila kontrolka ABS, skôr než pôjdete do servisu, zkúste preveriť kontakt v podpedálovom spínači a žiarovky brzdových svetiel.
  • Pri špatnom benzíne (napr. dovolenka v Rusku :-)) je vhodné meniť sviečky každých 10-15tisíc kilometrov.
  • Ak sa Vám pretrhne rozvodový remeň, obráťte svoju pozornosť aj na stav ozubených kolies hriadeľa - nepočítajte ich - zaiste urobíte dobre ak ich preleštíte, vyhnete sa zbytočnému sklamaniu z opakovaného pretrhnutia.Remeň vydrží viac...
  • Čidlo ABS, je prakticky nerozoberateľné, nemôžeme ho dať dolu, ak nie je poškodené.
  • Pri výmene brzdových čelustí, NEZABUDNITE niekoľko krát silno zatlačiť na brzdový pedál, až pokiaľ sa neprestane prepadávať.
  • Ak sa vám zdá, že motor neťahá, preverte synfáznosť systému rozvodu plynu (v natiahnutej polohe remeňa) i presnosť postavenia zapaľovania.
  • Nestojí za to, dávať lacné brzdové čeluste - neznačkové - zničíte nové, alebo dobré brzdové disky.
  • Nepredpisové dekoratívne kryty na kolesách diskov, veľmi bránia ventilácii mechaniky brzdového systému, čo spôsobuje ich prehrievanie.
  • V systémovom režime bŕzd je lepšie brzdiť silnými prerušovanými stúpaniami na pedál brzdy. Je to nepríjemné pre spolucestujúcich, no veľmi sa zvyšuje životnosť čelustí a zabraňuje sa tým ich zhoreniu.
  • Naučte sa imitovať ABS (ak nie je zavedený). V extrémnych situáciách niekoľko násobne skracuje brzdnú dráhu.
  • Miesto pôvodnej cievky zapaľovania automobilov OPEL, možete použiť cievku VA3 2109, ktorá sa úplne zhoduje alebo je obdobná.
  • Namiesto oslabeného palca rozdeľovača na Opel Kadet 1,6 l, možeme použiť palec z Volgy - Gazeli primárneho hriadeľa. Katalógové číslo (31029-1701043) rozmer 35x48x7 je úplne zhodný.
  • Ak používate auto iba na krátke vzdialenosti a nie často, tak sa Vám neoplatí namontovať na auto AKB s väčšou kapacitou ako je bežná.....
  • Kapacita AKB nemusí prevyšovať prúd uvedený na alternátore, inak AKB bude ustavične nedostatočne dobíjaná.....
  • Napätie nabíjania alternátora musí byť od 13,8 V do 14,2 (14,5 V je na alternátoroch DELCO)...
  • Nikdy neskúšajte "iskru" na "kostru". Tiež netreba skúšať "nabitie" spájaním svoriek z akumulátora ...
  • Ak je vstrekovací systém v poriadku, nestojí za to ho zahrievať viac ako 1-2 minuty ...
  • Pokazené Oplácke benzínové čerpadlo pre C13NZ i C16NZ je možné vymeniť za benzínové čerpadlo z NIVY VAZ 2121-40 a pre C20NE môžeme použiť z injektorových VAZov alebo GAZov, problém ostáva len v kvalite výroby ...
  • Vlastníkom Oplov s motorami C13NZ a C16NZ stojí občas za to sa pozrieť pod veko rozdeľovača zapaľovania - skoro u všetkých sú problémy s izoláciou vedenia alebo vodivosti usmerňovača prúdu atď.
  • Nefunkčný bzučák otvorenia vodičových dverí pri vypnutom motore, je to skôr preto, že je zaoxidovaný kontakt v spínači vodičových dverí, pričom svetlo vo vnútri auta svieti, proste sú tam dva drôty,tam je vedený aj bzučiak a zoxiduje sa, stačí prečistiť ... zachránite tým vybitie AKB, ktorý neodpláva k nedohľadnu ...