Kvôli neštandartním (výkonnejším) žiarovkám sa vypaľujú parabolické reflektory v predných svetlách.
V zime auto neštartuje alebo štartuje horšie ,v 90% prípadov je to kvôli špatným zapaľovacím sviečkam.
Klasický problém Oplov - roztavenie okolia poistky vyhrievania zadného skla. Príčina - poddimenzovaný kontakt. Riešenie - kúpit viac dimenzovanú (prúdovo) päticu na poistku a tú buď uložit v pôvodnom mieste alebo zavesiť na samostatný element mimo poistkový blok.
Nalievať do benzínu prípravky pro čistenie trysiek atď. Nieje pre motor príliš vhodné.
V zime je lepšie jazdiť so stále plnou nádržou - zmenší se pomer a množstvo kondenzátu vody, okrem toho prechádzka pre benzín spotrebovaný dlhodobou snahou vyjsť zo záveja rozhodne nieje príjemná.
U automobilov s ponorným čerpadlom paliva je nebezpečné mať menej ako 10L benzínu v nádrži- čerpadlo se nebude dostatočne chladiť.
Osvetlenie vnútrajšku u Oplov funguje tak, že musíte na seba pritiahnúť otočný prepínač hlavných svetiel :-)Tiež som si niekedy svietil zápalkou, keď som ho zabudol zatlačiť naspäť :-)
V zime nikdy nepoužívajte ručnú brzdu pri státí - obloženie môže primrznúť k bubnu.
Pri štarte,nikdy nezošľapujte plyn. Ak auto nechce ľahko naštartovať - hľadajte problémy v regulátore voľnobehu, AFS, ATS a CTS, alebo tryskách.
Zamknuté dvere Vectry se dajú otvoriť háčikom z drôtu po zložení lišty skla bočných zadných dverý.
Poruchy a probíjanie VN káblov sa ľahko zisťujú v tme - stačí otvoriť kapotu a pozrieť sa.
Ak sa vám rozsvietila kontrolka ABS, skôr než pôjdete do servisu, zkúste preveriť kontakt v podpedálovom spínači a žiarovky brzdových svetiel.
Pri špatnom benzíne (napr. dovolenka v Rusku :-)) je vhodné meniť sviečky každých 10-15tisíc kilometrov.
Ak sa Vám pretrhne rozvodový remeň, obráťte svoju pozornosť aj na stav ozubených kolies hriadeľa - nepočítajte ich - zaiste urobíte dobre ak ich preleštíte, vyhnete sa zbytočnému sklamaniu z opakovaného pretrhnutia.Remeň vydrží viac...
Čidlo ABS, je prakticky nerozoberateľné, nemôžeme ho dať dolu, ak nie je poškodené.
Pri výmene brzdových čelustí, NEZABUDNITE niekoľko krát silno zatlačiť na brzdový pedál, až pokiaľ sa neprestane prepadávať.
Ak sa vám zdá, že motor neťahá, preverte synfáznosť systému rozvodu plynu (v natiahnutej polohe remeňa) i presnosť postavenia zapaľovania.
Nestojí za to, dávať lacné brzdové čeluste - neznačkové - zničíte nové, alebo dobré brzdové disky.
Nepredpisové dekoratívne kryty na kolesách diskov, veľmi bránia ventilácii mechaniky brzdového systému, čo spôsobuje ich prehrievanie.
V systémovom režime bŕzd je lepšie brzdiť silnými prerušovanými stúpaniami na pedál brzdy. Je to nepríjemné pre spolucestujúcich, no veľmi sa zvyšuje životnosť čelustí a zabraňuje sa tým ich zhoreniu.
Naučte sa imitovať ABS (ak nie je zavedený). V extrémnych situáciách niekoľko násobne skracuje brzdnú dráhu.
Miesto pôvodnej cievky zapaľovania automobilov OPEL, možete použiť cievku VA3 2109, ktorá sa úplne zhoduje alebo je obdobná.
Namiesto oslabeného palca rozdeľovača na Opel Kadet 1,6 l, možeme použiť palec z Volgy - Gazeli primárneho hriadeľa. Katalógové číslo (31029-1701043) rozmer 35x48x7 je úplne zhodný.
Ak používate auto iba na krátke vzdialenosti a nie často, tak sa Vám neoplatí namontovať na auto AKB s väčšou kapacitou ako je bežná.....
Kapacita AKB nemusí prevyšovať prúd uvedený na alternátore, inak AKB bude ustavične nedostatočne dobíjaná.....
Napätie nabíjania alternátora musí byť od 13,8 V do 14,2 (14,5 V je na alternátoroch DELCO)...
Nikdy neskúšajte "iskru" na "kostru". Tiež netreba skúšať "nabitie" spájaním svoriek z akumulátora ...
Ak je vstrekovací systém v poriadku, nestojí za to ho zahrievať viac ako 1-2 minuty ...
Pokazené Oplácke benzínové čerpadlo pre C13NZ i C16NZ je možné vymeniť za benzínové čerpadlo z NIVY VAZ 2121-40 a pre C20NE môžeme použiť z injektorových VAZov alebo GAZov, problém ostáva len v kvalite výroby ...
Vlastníkom Oplov s motorami C13NZ a C16NZ stojí občas za to sa pozrieť pod veko rozdeľovača zapaľovania - skoro u všetkých sú problémy s izoláciou vedenia alebo vodivosti usmerňovača prúdu atď.
Nefunkčný bzučák otvorenia vodičových dverí pri vypnutom motore, je to skôr preto, že je zaoxidovaný kontakt v spínači vodičových dverí, pričom svetlo vo vnútri auta svieti, proste sú tam dva drôty,tam je vedený aj bzučiak a zoxiduje sa, stačí prečistiť ... zachránite tým vybitie AKB, ktorý neodpláva k nedohľadnu ...