Opel Commodore 1972 s motorom chevy 462cui. Zábava na počkanie

Pri potulkách internetom som narazil na tento zaujímavý projekt švédskeho teamu HNR racing. Po pár mailoch s jedným členom teamu som sa rozhodol podeliť sa s Vami o zaujímavé informácie.
Hovorí Peter Oresved, člen teamu HNR Racing:Tento Opel Commodore Coupe z roku 1972 bol využívaný na cestné závodenie od roku 1990, avšak so sériovou karosériou a vo veľmi zlom stave.
V januári roku 2006 náš team toto auto kúpil a okamžite sme sa pustili do jeho prestavby. Mali sme veľmi jasnú predstavu: auto, ktoré bude schopné konkurovať tým najsilnejším a najrýchlejším v šprinte na štvrť míle.Ako prvé sme celé auto rozmontovali a odstránili z neho "zbytočnosti". Z auta v podstate nič nezostalo. Nasledovala stavba úplne novej trubkovej karosérie, ktorá musela vyhovovať našim požiadavkám na celkovú pevnosť auta a samozrejme výkonu, ktorý sme plánovali. Ďalším krokom bola prestavba podvozku na systém 4-link, prístupu do motorového priestoru flipfront, stavba závodnej nádrže a v podstate všetkého, čo sa dalo na aute prispôsobiť.
O 5 mesiacov neskôr, v júni 2006, keď už boli všetky prípravy karosérie, podvozku a ostatných súčastí takmer hotové, sme do auta namontovali motor Chevrolet 462cui s kompresným pomerom 14:1 a celá karoséria dostala nástrek základnej farby. V tom čase sme už auto zopárkrát vyskúšali v premávke, a na prvých šprintoch na štvrť míle sme dosiahli čas 9,01 sekundy.
V zime 2006/2007 sme auto nalakovali do farby "Viper Blue Metallic" a nainštalovali systém vstrekovania dusíka (NOS).V lete 2007 sme boli konečne pripravený ísť rýchlejšie. Aspoň sme si to mysleli. Motor však nesúhlasil.Mali sme s pohonnou jednotkou všetky možné problémy, aké sa len mohli vyskytnúť a na štarte jeho tretieho závodu nás úplne opustilo olejové čerpadlo a celkový tlak oleja v systéme klesol na krutú nulu.
Vtedy na štarte som si pomyslel: "Ak teraz odštartujem, tak naozaj zistím, čo všetko treba opraviť!"Tak som odštartoval. A nemýlil som sa. Musel som opraviť všetko samozrejme!!! Žiadny ďalší závod sa už v to leto nekonal.Momentálne máme rozostavaný úplne nový motor chevy 489cui s blokom z pôvodného motora. Nové piesty, ojnice, kľuka a všetky motorové diely od špičkovej firmy PAT MUSI Performance by mali priniesť koncový výkon cca.750 koní + ďalších 300 koní po inštalovaní priameho vstrekovania dusíka. Zrejme však budeme musieť použiť menej výkonný NOS systém kvoli životnosti motora.Moje očakávania na rok 2008 sú 8,5 sekundy na štvrť míle a na rok 2009 s plánovanou inštaláciou preplňovania ProCharger by sme mali byť schopný pokoriť hranicu 7 sekúnd.
Jediná vec, ktorá môže zmeniť plány na rok 2009 je, že v septembri toto auto predáme, ale to už záleží na sponzoroch, čase, a tak ďalej...www.hnr.se
Fotogaléria z prestavby auta
Video z DragRace