ASTRA J OPC



Opel v predstihu oboznámil svojich nadšencov s pripravovanou verziou Astry OPC. A určite sa máme na čo tešiť. Tak poďme sa pozrieť, čo si pre nás automobilka pripravila.

OPC-čko je postavená na verziách GTC, ktoré sa, mimochodom, nedostali ešte ani poriadne do predaja. Predávať by sa malo začať v lete budúceho roku, no už teraz je nám známy dizajn a použitá technika.

Zatiaľčo v GTC sa bude používať "len" 1.6T, do OPC sa bude montovať preplňovaný 2-litrový benzínový 4-valec s výkonom úžasných 280k a s maximálnym točivým momentom až 400Nm. To znamená, že ako nám už bolo v minulosti sľubované, že chce Opel byť na špičke vo svojej triede, tak sa začali tieto sľuby napĺňať. Veď napríklad našlapaná 2.3l Mazda 3 MPS má len 260k a 380Nm. Znie to lákavo, no na druhú stranu, Astra patrí medzi najťažšie kompakty v súčasnosti.

Vpredu sa bude nachádzať diferenciál so zvýšenou svornosťou, o brzdenie sa budú starať brzdy Brembo, predná náprava McPherson dostane modifikované riešenie zavesenia s HiPerStrut a auto bude na nastaviteľnom podvozku FlexRide. Udávaná maximálna rýchlosť sa zastaví na rýchlosti 250km/h kvôli SW omedzovaču.

Dizajn z GTC bude viacmenej zachovaný, teda svetlomety, maska aj veľkosť nasávacieho otvoru, avšak ten dostane novú výplň, hmlovky budú nahradené veľkým prídavným prívodom vzduchu k brzdám. Oslnia vás aj veľké elektróny, nové nástavce blatníkov, väčšie strešné krídlo a nový zadný nárazník s difúzorom. V interiéri by nás mali nadchnúť pekné športové sedadlá.

Fotografie