Ochrana motora - Vectra A

Ochrana spodnej časti motora na Vectru A - pokiaľ jazdíte na hory, alebo chatu, bude sa hodiť...
Pre iné autá je postup chronologický...Najpotrebnejšie náradie a materiál:
  • Rozbrusovačka
  • Dlhé pravítko
  • Uhlomer
  • Oceľový plech 860x730x1,5..2,5mm
  • Vŕtačka
  • Zváračka - stačí najzákladnejšie trafo
Ešte je treba niečo, čím sa ten plech dá ohnúť (jedna z možností je: jednoducho - 2 široké dosky, 2 ľudia, veľké 5kg kladivo a obrubník :-)), a všeliaké blbosti ,ako základná farba atď...
Pancierovanie spodku:
  • A - upevnenie k rantlu pozdĺžnikov
  • B, C - upevnenie na prednú priečku
  • 1 - ochranný štít
  • 2 - pozdĺžnik
  • 3 - predná priečka
  • 4 - podložky (3 ks)
Ako prvú vec poriadne si prečítajte ten návod, vlezte si pod auto a všetko prezkúmajte dole osobne - zkrátka tak, abyste 100percentne vedeli čo vlastne idete robiť. Potom urobte plech - tu ani nie je čo radiť, akurát naň všetko nakreslite liehovou fixkou, po vyrezaní rozbrusovačkou, ohnite - vcelku jednoduché - viď hore zoznam náradia).Plech sa upevňuje v 7-mich bodoch - 3 sú hlavné (šróby M8x20) a 4 prídavné (šróby M6x20). Otvory d=8,5..9mm na hlavné šrauby sú znázornené ako B a C, ostatné 4 otvory d=6,5..7mm ako A. Otvory A sa plech našróbuje k pozdĺžnym nosníkom nápravy - presnejšie povedané k rantlom týchto nosníkov. Určenie podložek (4, viď obr.) - prišróbovať plech k priečke, k podložkám sú privarené matice M8. Až budete zvárať, tak ich z druhej strany dočasne pritiahnite šróbami. Potom podložky aj s maticami nabodujte na prednú priečku (lepší je to urobiť COčkom). V miestach C - priečka má asi 30mm veľké otvory, a na mieste upevnenia B budete musieť urobiť otvor 16 až 18mm - musí sa do neho vojsť matica M8. Ten otvor musí mať stred v jednej osi medzi stredmi veľkých otvorov presne medzi nimi.Potom čo máte podložky nabodované, tromi šróbmy M8x20 pritiahnite z predu plech, potom cez otvory A naznačte miesto a vyvŕtajte do rantlov nosníkov otvory rovnakého priemeru ako v plechu. Potom plech znovu zdemontujte, poriadne prizvárajte podložky k priečke, a môžete všetko natrieť základnou farbou alebo Hammeritom. Po nanesení a dokonalom vyschnutí fabvy môžete montovať.Celá konštrukcia váži asi 10-15kg, dajú sa do nej urobiť ešte odľahčovacie otvory, ale to neradím - cez ne sa pod olejovú vaňu dostane veľa bordelu, tá váha je zanedbateľná. Orientačná cena - ak si to necháte urobiť na zakázku - tak do max. 2500.-Sk za plech aj s materiálom, a podložky vám navarí zručnejší sused za flašku.A na záver ešte prosba - má niekdo z Vás zkúsenosti s podobnými a inými vylepšovákmi - podeľte sa o ne s ostatními, určite Vám za to nejeden človek bude vďačný!